Codziennie obowiązki zarówno w pracy, jak i te domowe, mogą doprowadzić nas do przemęczenia i wyczerpania naszych “akumulatorków”. Oprócz regeneracji w postaci snu, w takiej sytuacji powinniśmy zadbać o odpowiedni odpoczynek, który pozwoli nam wstać z rana w pełni wypoczętym. Zapoznaj się z moimi propozycjami 6 najlepszych sposobów na relaks po ciężkim dniu.


Spa setting with aroma oil, vintage style Free Photo
ODPRĘŻAJĄCA PIELĘGNACJA
Domowe SPA – aromatyczna gorąca kąpiel

Jedna z najbardziej popularnych metod… ale jak skuteczna! Stwórz domowe SPA w swojej łazience. Odpręż się i oderwij od rzeczywistości – dodaj do kąpieli pachnące olejki, sól, zapal świecie i włącz relaksującą muzykę. Przy okazji zrób sobie maseczkę na twarz, jak i na włosy.

Taki relaks w wannie wpłynie na poprawę krążenia krwi i pracę układu limfatycznego, pomoże rozluźnić mięśnie… Ponadto ułatwi zasypianie!

Szczotka do ciała

Kolejny sposób na relaks i pielęgnację ciała w jednym! Szczotkowanie ciała na sucho z rana będzie działało pobudzająco i energetyzująco, zaś wieczorem będzie pomagało zrelaksować zmęczone ciało.

Dlaczego warto?

Zwiększa ukrwienie skóry, ujędrnia, wygładza, złuszcza martwy naskórek, świetne uzupełnienie kuracji antycellulitowej.

Pamiętaj, aby zawsze wykonywać masaż w kierunku serca!

Masaż wałkiem jadeitowym

To moje odkrycie tegorocznego lata! Stosuję go codziennie z rana. Przed zastosowaniem wkładam do lodówki – naturalny chłód kamienia zamyka pory i obkurcza naczynka. Wystarczy kilka minut masażu, aby odczuć niesamowite odprężenie (zwłaszcza szyi!).

Masaż wałkiem poprawia mikrokrążenie skóry, co sprawia, że skóra jest dużo bardziej elastyczna, napięta i wygładzona; zmniejsza opuchliznę – zwłaszcza tą w okolicy oczu.

Wałek od niedawna jest także dostępny stacjonarnie, np. w sklepie Rossmann.


Relaks
Naturalny sposób na wyciszenie
Ashwagandha

Naturalnym antystresowym sposobem na wyciszenie jest również ashwagandha (inaczej: żeńszeń indyjski; witania ospała). Ten roślinny adaptogen wpływa na obniżenie poziomu kortyzolu, uspokojenie nerwów, polepsza samopoczucie, jakość snu, dodaje energii do działania oraz pomaga utrzymać równowagę psychiczną i emocjonalną. Świetny sposób na jesienną chandrę!


W zdrowym ciele, zdrowy duch
Spacer – Yoga – Medytacja

Regularna aktywność fizyczna wpływa korzystnie na poprawę nastroju, zmniejsza napięcie, działa relaksacyjnie i pozwala przeciwdziałać skutkom przewlekłego stresu. Jeśli nie masz wieczorem sił ani ochoty na intensywny trening, postaw na długi spacer na świeżym powietrzu, yogę (jest sporo filmików na YT zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych), bądź na medytację! Te metody pozwolą Ci odciąć się na chwilę od rzeczywistości i będą sposobem na naładowanie wewnętrznych baterii.


Który sposób działa na Ciebie najbardziej relaksująco?